برشتوک شکلاتی

مطبخ خانومی

برشتوک شکلاتی

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

برشتوک شکلاتی

موادلازم:

آرد نخودچی              150گرم

پودرقند                       70گرم

هل  سائیده                 1ق چ

روغن جامد          42گرم

کره                    42گرم

روغن مایع             2ق غ

شکلات تخته ای شیرین           200گرم

طرز تهیه:

شکلات رو به روش بن ماری(حرارت غیر مستقیم مثل بخار کتری ویا داخل مایکروویو) ذوب می کنیم.موقع بن ماری کردن هم دقت کنین که حتی یک قطره آب نباید وارد شکلات بشه وگرنه شکلات حالت خمیری پیدا می کنه و قابل استفاده نیست.

بعد از ذوب شکلات روغن رو بهش اضافه می کنیم .روغن به این دلیله که می خوایم شکلات نرمتری داشته باشیم.بیشتر از این مقدار هم روغن اضافه نمی کنیم چون طعم شکلات بد می شه.

کمی شکلات داخل قالبهای شکلات می ریزیم بعد قالب رو بلند می کنیم وآروم دو سه بار تکونش می دیم تا اگر حبابی هست خارج بشه.وقالب رو داخل فریزر یا یخچال می ذاریم تا شکلات ببنده.

آرد نخود چی و پودر قند وهل سائیده رو هم حتما و به صورت جداگانه الک می کنیم.

آرد نخود چی رو در ظرفی می ریزیم و با حرارت ملایم تفت می دیم تا بوی خامی آرد گرفته بشه.بعد مخلوط کره + روغن جامد رو اضافه می کنیم و مجددا تفت مختصری می دیم.بعدپودر قند و هل سائیده رو هم اضافه می کنیم و روی حرارت به هم می زنیم تا یکدست بشه.

قالب شکلات رو از فریزر خارج می کنیم و از برشتوک که داغه روی شکلاتها می ریزیم و خوب با دست فشرده اش می کنیم و دوباره قالب رو در فریزر می ذاریم تا برشتوک کاملا خودشو بگیره.

دقت کنین که حتما برشتوک داغ باشه بعد روی شکلاتها بریزین وگرنه برشتوک به شکلات نمی چسبه و بعد از اینکه از قالب جدا کنین می بینین که از هم جدا می شن.

و در نهایت به راحتی ازداخل قالب خارج می کنیم.

بفرمایین...



موضوعات مرتبط: حلواها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 11 فروردين 1396برچسب:حلواها, | 1:56 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.